Meglepő helyzet állt elő a múlt heti Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ülés után: megerősítették a híd megépítésére vonatkozó megállapodást, de nem döntöttek az Új Duna-híd levezető útjairól. Míg a híd továbbtervezéséhez a főpolgármester ígéretett tett a közútkezelői hozzájárulás megadására, addig a levezető útról szóló döntést áttolták az érintett kerületek polgármestereire. A levezető utak nyomvonalában az érintett kerületeknek kell egyezségre jutniuk.
Baranyi Krisztina meg is szólalt az FKT utáni estén, az erről készült videó látható alább. Összefoglalása a nyilakozatnak:
– Sok hónapja folyik egyeztetés a felkínált levezető utakról, de nem sikerült
megegyezésre jutniuk a kerületeknek, mert nincs egy sem, ami mindenkinek jó
– Ha a felkínált nyomvonalak egyikében sem tudnak megegyezni a kerületek, akkor –
idézve Baranyi Krisztinát – a „legrosszabb forgatókönyv” válik valóra. A híd levezetőit
nem tervezik meg a pesti oldalon, a hídról érkező forgalom az érintett kerületek
meglévő úthálózatára zúdulnak rá (plusz Pesterzsébet és akár Pestszentlőrinc útjait is
terhelni fogja). Vagyis azt sem tudja támogatni Ferencváros, hogy a beruházás
megálljon a Soroksári útnál.
– Ez egy olyan jelentőségű budapesti közlekedési fejlesztés, amiben a
főpolgármesternek és Kormánynak közösen kell dönteniük
– Lényegében egy nagyszabású forgalomcsillapítási koncepció elkészítése szükséges a
Fővárostól és a Kormánytól azokban az években, amíg a híd épül (ebben a Fővárosnak
és a Kormánynak közösen lépnie kell). Erre még van 5-7 év
Üdvözöljük Baranyi Krisztina nyilatkozatát, amiben jórészt azokat a problémákat és kéréseket
hallhattuk vissza, amikkel az elmúlt év végén kampányoltunk:
– nem születtek jó nyomvonalak
– nem lehet a kerületekre tolni ezt a problémát
– általános, teljes Budapestre vonatkozó forgalomcsökkentést kell végrehajtania a
döntéshozóknak
Patthelyzet állt elő ebben a beruházásban. Világos, hogy híd a jelenlegi tervek alapján a
közúti forgalom okozta problémát tologatja a városon belül. A közúti forgalom pedig az
elkövetkező évben növekedni fog a meglévő utakon is, ha nem hajt végre az elkövetkező pár
évben a Főváros és a Kormány közösen egy átfogó fogalomcsökkentési tervet, ami által
valóban élhetőbb lesz Budapest.
Nem önmagában az új híd levezetőiben képtelenek dönteni a döntéssel megbízottak, hanem
az általános, fővárosi szintű forgalomcsillapításban sem. Akkor miért nem hívnak össze egy
közösségi gyűlést? Emlékeztek: ezt támogatta a tavalyi petícióátadáskor Budapest
főpolgármestere + nem olyan régen nyilatkozott erről a Ferencvárosi tévében a
főpolgármester-helyettese, Kerpel-Fronius Gábor. Akkor álljon bele ebbe vállvetve a Főváros
és a Kormány.
És ennél a pontnál citáljuk azt a felmérést, amit pár napja tett közzé az új híddal
kapcsolatban a Medián. Ha a válaszadók korösszetétele alapján vizsgáljuk az eredményt, az
jött ki, hogy a fiatalok kevésbé szeretnék az új hidat.
Egy olyan hídról beszélünk, ami az optimista verzió alapján 5-7 év alatt készül el, a reális verzió alapján lesz az akár 10 év is.
A jövőnek épül, nem?