Zoom-oltunk egyet Kispest polgármesterével is…

Kiserdővédők

Kiserdővédők

email: hello@kiserdovedok.hu

Kispest azt támogatja, amit a lakói. 

(Csak legyen mód és idő arra, hogy kiderüljön, mi is az….)

A ferencvárosi polgármesterrel történt beszélgetésünk után november 20-án Kispest polgármesterétől is megkérdeztük, hogyan viszonyul a Galvani híd pesti nyomvonalterveihez.

Megtudtuk, hogy Gajda Péternek sincs direkt preferáltja az útvonalak közül (esetében sem derült ki, hogy ez a vélemény a teljes képviselőtestületi vélemény vagy csak a szűk kabinett véleménye), de:

  • Mivel a ferencvárosi nyomvonalak több szempontból is esélytelennek mutatkoztak, a BFK által bemutatott maradék Határ út mellett/alatt futó négyből, valamint a Wekerlei Társaskör Egyesület által bemutatott 8. variációból indul ki.
  • Hallott már a Főváros kezdeményezésében megkezdett forgalomcsillapított alternatíva megkezdéséről, azonban erről konkrét anyagot még ő sem ismer. Az anyag pontosabb ismeretében fog véleményt nyilvánítani, azaz, hogy támogathatónak tartja-e azt a megoldást.
  • A megegyezés hiányában felmerülő +1 variációt, vagyis a levezető utak nélkül történő hídépítés következményeit nem tartja elfogadhatónak.
  • Hangsúlyozta, ahogy eddig is, hogy Kispest önkormányzata csak olyan nyomvonalat fog támogatni, ami a wekerlei lakóknak elfogadható, ám nem zárta ki, hogy a BFK tervek szerinti 3., vagyis a Határ út alatt kéregalagútban megépítendő változatot elfogadják.

Összefoglalva: Gajda Péter szerint a jelenlegi, eddig vizsgált útvonalak közül a 3., Határ út alatt vezetett kéregalagút látszik támogathatónak, de akár a 8., a kiserdei patakparton megépített kéregalagút, és a fővárosi forgalomcsillapított nyomvonal is elfogadható változat lehetne, amennyiben vizsgálatuk megvalósulna, és véleményezhetővé válnának. (A 8. nyomvonal vizsgálatát egyébként a WTE-vel együtt kérte is Vitézy Dávidtól, elmondta, hogy a válasz már megérkezett hozzá, hamarosan tanulmányozzák, és elküldi nekünk. Valamint elmondta azt is, hogy a  fővárosi, forgalomcsillapított +1 terv Karácsony Gergely ígérete szerint hamarosan elérhető lesz.)

Eddigi értékrendünkből, a hivatalos nyomvonalakból és a még nem hivatalos alternatívákból kiindulva, valamint a polgármesterekkel beszélve és a lakossági véleményeket figyelembe véve mi, Kiserdővédők:

  • nem vagyunk meggyőződve arról, hogy 2020 decembere a megfelelő idő, amikor egy ekkora horderejű kérdésben a végleges döntést meg kell hoznia a Budapesti Közfejlesztések Tanácsának.
  • nem vagyunk meggyőződve semelyik vizsgált nyomvonal lakosság- és környezetbarát módon való megvalósíthatóságáról, márpedig ez a várostervezési szempont sem rövid, sem hosszú távon nem elengedhető.

A továbbiakban tehát várjuk annak az alternatívának a széles körű bemutatását, ami Budapest forgalomcsökkentését új autóutak építése helyett a közlekedéstervezés új alapokra való helyezésével oldaná meg. Szerintünk az utakon akkor lesz kisebb forgalom, ha kevesebb autó közlekedik rajtuk. Budapest pedig akkor lesz élhetőbb, ha kevesebb úton kevesebb autó közlekedik. Akkor talán elérhető, hogy ne nyomorodjanak meg újabb, addig élhető lakóközösségek. 

A forgalomcsillapított alternatíva kialakításához továbbra is gyűjtjük támogató aláírásotokat ITT.

fotó: Ruzsa István, Kispest Magazin

ÍRD ALÁ TE IS A PETÍCIÓT!

Tudj meg többet a Galvani projektről!

Korábbi híreink

KiserdőTv! Mintázatok a YouTube-on!

“Kicsit sárga, kicsit savanyú, de legalább a miénk”, vagyis Mintázatok már videós beszélgetések formájában is! Első vendégeink: Naphegyért Összefogás lakossági csoport (Havas Katalin) + Körtér- Környezettudatosak

Tudj meg többet »

ÍRD ALÁ TE IS A PETÍCIÓT!

VAN NÁLAD NÉHÁNY KITÖLTÖTT ALAÍRÁSGYŰJTŐ?

Lépj velünk kapcsolatba!

Van más út

ONLINE PETÍCIÓ

GYŰJTENÉL NÉHÁNY ALÁÍRÁST?

Az aláírásgyűjtő ívet és a hozzá tartozó adatvédelmi nyilatkozatot megtalálod a gombra kattintva

Add meg itt a címsor szövegét

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.